وزیر نفت با بیان اینکه هر ماه یک پروژه نفتی افتتاح می‌کنیم، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام نفت و گاز تا پایان سال افتتاح می‌شود.
وزیر نفت با بیان اینکه هر ماه یک پروژه نفتی افتتاح می‌کنیم، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام نفت و گاز تا پایان سال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۵۳۹
به گزارش جام جم آنلاین، جواد اوجی ‌در آیین بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی گچساران با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد: پروژه‌های فاز دوم پتروپالایشگاه آبادان، پالایشگاه طرح توسعه فاز 14 میدان مشترک گازی پارس جنوبی و پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل از جمله پروژه‌هایی بودند که در ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیدند و امروز شاهد راه‌اندازی سومین الفین کشور پس از چند سال هستیم.
 
وی با بیان اینکه گازهای همراه میدان‌های نفتی در جنوب کشور در پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس فرآورش و اتان تولیدی به پتروشیمی گچساران ارسال می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده که 68 پروژه نیمه‌تمام به ارزش 15 میلیارد دلار در سال 1402 به بهره‌برداری برسد.
 
وزیر نفت با یادآوری فرآیند طولانی ساخت پتروشیمی گچساران طی 17 سال گذشته گفت: در دو سال اخیر با تسریع این پروژه توانستیم بار دیگر زنجیره ارزش پتروشیمی کشور را توسعه دهیم.
 
اوجی تصریح کرد: با راه‌اندازی 68 پروژه نیمه‌تمام روزانه 130 هزار بشکه نفت و 40 میلیون مترمکعب گاز به تولید کشور افزوده می‌شود.
 
وی تأکید کرد: ان‌شالله در سال مهار تورم و رشد تولید، هر ماه یک پروژه بزرگ صنعت نفت آماده افتتاح خواهد داشت.
 
وزیر نفت با بیان اینکه پروژه فاز 11 پارس جنوبی پس از دو دهه بلاتکلیفی به‌زودی آماده افتتاح رسمی با حضور رئیس‌جمهوری خواهد بود، ادامه داد: تا پایان امسال پنج طرح پتروشیمی دیگر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
 
اوجی با اشاره به اینکه در سفر نخست ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 600 میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی به وزارت نفت واگذار شد، تصریح کرد: این رقم در سفر دوم ریاست جمهوری به این استان به بیش از 2 هزار و 50 میلیارد تومان رسیده است و وزارت نفت در این حوزه تلاش کرده است خوش‌قول بوده و طبق برنامه این پروژه‌ها را جلو ببرد.
 
وی با اشاره به حجم 92 میلیارد بشکه‌ای نفت درجای میدان‌های نفتی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان توان تولید روزانه 500 تا 600 هزار بشکه نفت را دارد و وزارت نفت طی دو سال گذشته 2.6 میلیارد دلار پروژه نفتی و گازی برای این استان طراحی کرده است.
 
وزیر نفت به بهره‌برداری از گازرسانی به 37 روستای این استان اشاره و اظهار کرد: امروز طرح گازرسانی به 78 روستای دیگر این استان نیز آغاز می‌شود.
 
اوجی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پتروشیمی دهدشت که خوراک آن از پتروشیمی گچساران تأمین خواهد شد نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با تأکید بر اشتغال کارگران شاغل در پتروشیمی گچساران در سایر طرح‌های پایین دستی این پتروشیمی گفت: در این پروژه بیش از 3 هزار نفر اشتغال دارند که قرار است در فاز دوم این پروژه و توسعه میدان‌های نفتی و گازی موجود در این استان به کارشان ادامه دهند.
 
علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیخ فارس نیز در این آئین با اشاره به هزینه کرد یک و سه دهم میلیارد دلار ، افزود: هدف این پروژه خلق ثروت و جلوگیری از خام فروشی است و بیدبلند به جایی رسیده بود که می‌توانست خوراک تامین کند، راه‌اندازی این پروژه برای ایجاد ثروت و سرمایه لازم و ضروری بود.
 
وی یادآور شد: 700 نقطه این پروژه از حالت استاندارد به دلیل فرسودگی خارج شده بود، اما امروز در دولت سیزدهم شاهد گازگیری در کوره این پتروشیمی هستیم و راه‌اندازی این پروژه سومین الفین کشور را به مردم ایران هدیه داد و اقلیم صنعتی این استان با این پروژه دگرگون خواهد شد.
 
علی عسکری بیان کرد: 9 هزار و 300 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شد و دو هزار و 150 کیلومتر کابل کشی در این پروژه انجام شده و 17 هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری و در این پروژه به کار گرفته شده‌ است./صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها